Päästesündmused Viimsis (205)

444Päästesündmused on lühidalt kirja pandud või kopeeritud aruannetest. Võivad sisaldada kirjavigu, väikesi faktivigu vms, seega see pole ametlik aruanne. Mõned sündmused võivad aruandest puududa, mõned on kirjeldatud pikemalt, mõned lühidalt ja täiendamine toimub juhuslikul ajal. Üritame anda endast parima, et siia kõik kirja saaks. Täiendame sündmusi hooaja lõpuks – vahepeal võimalik, meie sündmustega olla kursis facebooki lehel. Viimased sündmused kajastuvad ülevalt alla: kõik sündmused kajastame kohe Vabatahtliku Merepäästeühingu facebooki lehel ja aasta lõpus paneme ka siia üles:

2017 aastal tuli meie ühingule 17 väljakutset:
1) 22.apr mootorpaat tehniline rike, Vanasadama ees, pukseerimine Pirita sadamass. Raul
2) 28.mai mootorpaat tehniline rike, 3 in, pukseerimine Leppneeme sadamsse, Muuga laht Raul/Urmas.
3) 8.juuli jaht vajab abi Aegnast põhjas 10miili, valmis reageerima, kuid soovitasime Pranglit kuna lähemal
4) 9.juuli Vanasadama ees mootoririkkega jaht, FIN vajas pukseerimist Vanasadamasse. Raul.
5) 7.juuni jeti mootoririke väljasõit/katkestus Aegna/Naissaare vahel. Raul/erko/Elinor
6) 13.juuli mootoririke, triivib, väljasõit, tehniline abi ja turvamine Aegnast põhjas 5m. Raul/Üllar
7) 23.juuli Mootoririke, triivib, pardal 2in, valmis reageerima, kuid Tilgu ja Naissaar lähemal. Suunasime Naissaarele.
8) 24.juuli Peterburi teel jahil rike valmis reageerima, kuid Pranglile lähemal. Suunasime Prangli VMU-le
9) 26.juuli jetil mootoririke reageerimine/katkestati. Aegna saare juures. Raul/ Erko
10) 27.juuli reg-mata Merevalvekeskuses madalikult lahti lükkamine. Aegna saar. Raul/Elinor
11) 2.aug Madalikult päästmine kolme alusega, madalikult pääste/pukseerimine, Kräsuli/Aegna vahel Raul/Üllar/Erko/Elinor
12) 3.aug Jaht, mootoririke, pukseerimine Leppneeme sadamsse. Muuga laht. Raul/Erko
13) 14.aug Mootoririke, triivib, pardal 4in, kannatanude mahavõtmine/pukseerimine. Kräsulist idas/Muuga laht. Raul/Üllar
14) 18.aug Punane rakett, otsing Naissaar/Paljassaar vahel. Raul/ Allikas
15) 18.sept Surfar Püünsis hädas, väljasõit sündmuskohale autoga, Püünsi. Raul
16) 30.sept Madalikult päästmine kahe alusega, FIN-9m alus, Suur Salm. Raul/Urmas/Kimmel/Veltson/Kleemann/Kukk/Liivak
17) 5.nov Pukseerimine 5m alus, 2in pardal mootoririke, Aegna sadama lähistel. Raul/Üllar

2016 aastal oli meil 16 väljakutset.
Sündmustest lähemalt saate lugeda meie Facebooki lehelt, kuhu postitame info kohe peale sündmust.
//www.facebook.com/ViimsiSARMerepaaste/

2015 aasta vabatahtlikud merepäästeoperatsioonid, millele reageeritud ja milles osaletud. Kokku tuli meile 20 väljakutset. Nendest 2 on suunatud meie poolt teistele ühingutele, 1 suunatud Merevalvekeskusele, 1 mis on katkestatud enne väljasõitu. 3 väljakutset jäid Merevalvekeskuses registreerimata kiire reagreerimise vajaduse tõttu.

16) Merepäästejuhtum 19.10 ca kell 13.00 kõne abivajajalt, et kaatril küte lõppenud Aegna ja Rohuneeme vahel. Organiseerisime oma kütte koos kalamehega kaatrini ja kaater sai oma sõitu jätkata. Registreerimata Merevalvekeskuses, kuid abivajaja kontaktid olemas.

15) August: Väljakutse enne pimeda saabumist Aegna saare Reservpäästerühmalt, et toimetada 5 inimest, osad tugevas alkoholijoobes ja konfliktsed, mandrile. Isikud olid saarel lõhkunud teiste vara. Appi tuli politsei, kes ohjeldas alkoholijoobes inimesi meie kaatris ja viisime nad Rohuneeme Lootsi sadamasse, kus neid ootas politsei auto.

14) 13.09.2015 12-nes merepäästejuhtum. Ca kell 14.00 saime kõne Merevalvekeskuselt, et 8m kaater vajab abi Aegna saarest edelas, mootor seiskunud ja ankrus. Kahjuks olime selleks päevaks oma tööd ja tegemised sadamas lõpetanud ja jõudnud just kodu ukse ette, kust siis uuesti tuli startida ja jätta oma plaanid tahaplaanile. 20 minutit hiljem olime sadamas ja võtsime MV-keskuselt koordinaadid ja asusime teele. Kohapeal selgus, et mootor ei käivitu ja oli tulnud enne ka suitsuhaisu käivitamisel, mis viitas, et miski on maha põlenud. Kaatriomanik soovis, et ta ca 3,5 tonnine kaater siiski pukseeritakse Noblessneri sadamasse (pardal 6 in), mis võttis veidi üle tunni aja aega. Kokkuvõttes olime kell 16.30 tagasi Rohuneeme sadamas. Reageerisid Raul Rink ja Elinor Kimmel.

13) 16.08 kui kõik meresõidud tehtud ja pool päeva juba linnas oldud, saime kõne Merevalvekeskuselt kella 21 paiku, et suurem ca 9m kaater mootoririkkega Miiduranna sadama lahistel ja triivivad vaikselt laevatee poole, sest ankur ei pea. Anti meile abivajaja kontaktid ja täpsustasime detailid ja leppisime kokku, et suundume Rohuneeme sadamasse ja tuleme appi. Ajasime kolm inimest Rohuneeme sadamasse kohale (2 inimest Tallinna kesklinnast mootorattaga ja üks Viimsi keskusest). Esimene, kes Rohuneeme sadamasse kohale jõudis, sai siis kõne taas Merevalvekeskusest, et PPA kaater läheb ise appi ja meil pole vaja välja sõita. Kuna kahjuks mootorattal merepäästjaid polnud võimalik kätte saada, siis tulid ka nemad kohale ja said sadamas teate, et sõit linnast Viimsisse oli ilma asjata. Reageerisid Elinor Kimmel, Kalev Kilkans.

12)15.08.2015. 10-nes merepääste operatsioon. 23:20 Kui 14 tunnine tööpäev läbi, saunas käidud, siis ikka enne kui teki alla saad pugeda, siis tuli kõne Merevalvekeskuselt:). Nimelt Naissaarelt teele asunud ca 8m puust mootorpaat vajas abi, kuna arvatasti küttesüsteem umbes ja kütet ka vähe. Kapten jõudis sadamasse 20:40 aga alles 20.45 saime ühendust abivajajaga. Nii kui pukseerimisköied ja küte oli kaatrisse pandud ja mootor käima pandud, 00:02 tuli kõne abivajajalt, et ta sai ikka mootori käima ja võibolla jõuab siiski Lennusadamasse kohale, ning palus, et ootaksime enne kui Rohuneemest lahkume. Arvas, et umbes 1h veel sõita. 00:30 tuli siis uus kõne, et siiski see viimane kütegi lõppes ja nüüd Paljassaare lähsitel triivivad mandri suunas. 00:36 alustasime kottpimedas sõitu Rohuneemest sündmuskohta (ca 30 min) andsime kütte üle, mootor saadi käima ja abivajaja teekond jätkus. Meie jõudsime Rohuneeme sadamasse tagasi 01.30. Reageerisid Elinor Kimmel ja KAlev Kilkans.

11)12.08.2015 9-sas merepäästejuhtum Viimsi ühingule.
10.40 kõne Merevalvekeksuselt, et Soome lipu all sõitev 9 meetrine jaht mootoririkkega Aegna sadamast 1 miil Naissaare poole seisab ja vajab abi, kuna tuult ei ole ja mootor ei tööta.
Meil Rohuneeme sadamast oli just kaater mööda maad teele pandud remonditöökotta uue mootori vahetuseks, Merevalvekeskusel polnud kedagi teist saata ja keeruline oli meil kogu asi seisma panna. Organiseerisime Rohuneeme sadamast kohaliku kogenud kalamehe, et see tõmbaks jahi Aegna sadamasse poi peale, kust vajadusel saame ise hiljem abivajajaid aidata. 11.40 oli jaht Aegnal. Tuli välja, et jahil oli vaja uut mootorit ja abistaja sõitis temaga Aegnalt mandrile ja aitas tal leida uue mootori ja aitas teda paigalduse ja transpordiga saarele tagasi. Kella 15 paiku oli jaht taas asunud teele.

10) 08.08.08 8-sas merepäästejuhtum. Aegna saarelt tagasi tulles märkas meie kapten, et lohesurfar on Aegna saare ees hädas. Tuul oli vaibunud ja lohe oli liialt väike, et seda tagasi õhku saada ja triivis aegna poole. Kapten sõitis surfari juurde ja uuris kas tal kõik korras ja tuli välja, et ta oli hädas, ning ei saanud oma lõbusõitu jätkata. Surfar koos varustusega võeti kaatrile peale ja toimetati Rohuneeme sadamasse, kus kohast ta ise jalutas tagasi Püünsi külla, kus lohetamine alguse sai. Abivajaja nimi Ivar. Reageeris KAlev Kilkans.

9) Merepäästejuhtum 02.08 ca kell 20:45 seiskus kaatril mootor 4NM Naissaarest ida suunas. Pukseerisime kaatri Rohuneeme sadamasse. Lääne tuul ca 15 m/s. Registreerimata merevalvekeskuses – abivajaja kontaktid olemas.

8) 25.07.2015 7-mes merepäästejuhtum.
12:58 kõne merevalvekeskuselt, et Tallinna lahel Rohuneemest ca 1 miil ca 6m mootorpaadil mootoriga probleem ja vajab pukseerimist. 5 minuti pärast sõitsime välja ja olime 5 minutiga kohal. Alusel oli käigukast ilmselt katki ja pukseeriti Rohuneeme sadamasse – 13:45 oldi kohal ja sündmus lõpetati. Kulud kattis aluse omanik. Reageerisid Elinor Kimmel ja Kalev Kilkans.

7) 23.07.2015 6-es merepäästejuhtum.
kell 11.15 väljakutse Merevalvekeskuselt: Tallinn 2 lähistel laevateel on Soome mootorpaat tiivis, ilmselt kütuse lõppemise tõttu. Koordinaatidel kell 11.45 väljasõit Rohuneemest abivajaja juurde, Merevalvekeskust teavitatakse väljasõidust.kell 11.55 kaater tangitakse, kuid mootor ei käivitu. Kell 12.00 diiselmootori toitesüsteem õhutamine, misjärel mootor käivitub. Kell 12.45 abivajaja eskorditakse tema soovil Pirita sadamasse. Kell 13.10 abivajaja Pirita sadamas. Kell 13.35 Viimsi SAR tagasi Rohuneemes, Merevalvekeskust teavitatakse sündmuse lõpetamisest.
Abi saanud alus: Bella 850, U-24895, pardal 2 inimest.Tegevuse kulu kattis abi vajaja. Reageeris Raul Rink

6) Merepäästejuhtum 3.07 13.00, kõne, et kaatril Aegna lähistel mootoririke ja inimesed peal. Tuul ca 15m/s. Kaater ootas ankrus abi. Reageeris Raul Rink ja 20 min hiljem pukseeris abivajaja kaatri Rohuneeme sadamasse ja tuli välja, et küttesüsteemis oli vesi. Registreerimata merevalvekeskuses- abivajaja kontaktid olemas.

5) 27.06.2015 oli 5-s merepäästejuhtumi lahendamine Viimsi ühingule. 20:46 saime kõne naisterahvalt, kes palus abi, sest 2 jetti, kes olid varem sõitnud Rohuneemest Naissaarele ja mõlemal jetil lõppes kütus otsa ca 2 miili enne Rohuneeme sadamat. Olime Rohuneeme sadamas olemas ja saime ka kannatanu telefoni numbri ja asusime otsingutele. Kuna laine kõrgus oli ca 1m, siis polnud neid üldse vees näha ja telefoni teel saime teada, et kaater sõitis mööda. Kokku läks aega ca 20 minutit enne kui jetid üles leidsime. Võtsime kannatanud pardale. Kuna tankida polnud jette võimalik, siis pukseerisime jetid Rohuneeme sadamasse. Kaks sõitjat olid end tublisti kalipsodesse riietanud ja kenasti vestid seljas, kindad käes, kapuutsid peas ja alajahtunud õnneks polnud, kuigi vees olid nad kokku ca 45 minutit. Tagasi olime koos jettidega sadamas 21:35. Reageerisid Raul Rink ja kaldalt koordineeris Elinor Kimmel.

Inimestele paneme südamele, et kui meresõit ette võtta, siis tuleks varuda piisavalt kütust. Tähtis ka endale mobiili jaoks veekindel kott varuda, sest kokkuvõttes see võib päästa teie elu.

4)4.-s merepäästejuhtum Pandju poolsaare otsas, kus kaater kivides ja ümberringi madal. Elinor Kimmel läks merepäästeülikonnas ja lestadega vette, et ots kohale viia (ujuda ca 110m) ja kaater tagasi sügavasse vette tõmmata ja pukseerida turvaliselt sadamasse. Väljakusest kokku läks kaks tundi. Reageeriti 3-kesi+2 kaldal, kui kaldalt abi oleks vaja. Kaldalt tehti ka sündmuse käikudest video, mille üritame kokku lõigata ja lähiajal töö kõrvalt üles panna. Reageerisid Elinor Kimmel, Urmas Kirotar ja Tiit Liivak.

3)05.06.15 kell 22.20 kõne. Viimsi ühingule jälle päästeoperatsioon. Tuli kõne, et keegi suure kauni kaatriga merel ohtlikus kohas ja mootor ei käivitu. Ilm oli päris paha, päev otsa olnud tugev tuul ja kuigi õhtu rahulikum, siis laine oli päris suur. Kaater pukseeriti Pirita sadamasse.

2)30.05.2015 toimus Viimsi ühingule teine merepääste operatsioon sel aastal, kus mindi appi Tallinna lahel kaatrile, millel oli kütus otsa saanud. Kuna suure laine tõttu polnud võimalik tankida, siis tuli kaater pukseerida Pirita sadamasse. Reageeriti 5 minutiga ja kõne tuli otse abivajajalt. Reageersisid Raul Rink ja Urmas Kirotar.

1)04.04.2015 toimus Viimsi ühingule selle aasta esimene merepääste operatsioon. Reageeris kolm vabatahtlikku merepäästjat: Taisto Kala, Raul Rink ja Üllar Orgla. Siinkohal toome välja Taisto Kala õhtul kirjutatud raporti sündmuste käigust:

04.04.15 oli üks õnneliku lõpuga merepääste sündmus, lühidalt öeldes kalamehed panid iseendale võrgu.
Pikem lugu oli siis selline, et kalamehed läksid Leppneeme majaka alla võrku välja võtma, aga suutsid enda paadi sõukruvi võrku kinni sõita, siis viskasid kohe ankru, mis oli õige otsus ja lõikasid võrgu lahti. Peale seda ei saanud nad ankrut põhjast kätte (sügavus 4m ja kivine) siis lõikasid nad ankru otsa läbi ja sõitsid ankru otsa ümber sõukruvi.
Sellele järgnes asjade loomulik kulg, teist ankrut polnud ja laine peksis neid kividesse.
Aga nagu vanarahva tarkus räägib, siis plastik paadiga pole kivide vahele asja ja paat võttis vee sisse, ning kalamehed said umbes 50m randa ujuda. Õnneks polnud mehed päris papist poisid ja suutsid kaldale saada läbi lainete ja külma vee, koos üüber paksude riietega.
Edasi järgnes juba asjade loomulik kulg mis Eestit kui “mereriiki” hästi iseloomustab.
Kalamehed tõmbasid esimese kõne 112 numbrile kui nad veel võrgus kinni olid ja veel vahepeal kui kõne tegid siis said teada, et asjaga tegeletakse ja siis lõpuks kuival maal olles veel üks kõne kui möödas oli 40min ja lained olid paadi kaldale kividesse peksnud, siis anti asi üle Merevalve keskusele ja nemad võtsid kohe ühendust Viimsi vabatahtliku merepäästega ja väga lühidalt öeldes läksime ja tõime kivide vahelt 5m pikkuse vett täis paadi välja, minimaalsete kriimudega, nüüd paat garaazis, kalameestel süda rahul ja juba sooja teki all ilmselt, nüüd teen väikse kohvi, lasen mootorist veed välja ja puhun elu sisse, et asi oksudeeruma ei hakkaks. Meile jõudis info 18:30- lõpetati 21:25.

Kõik kes merd mööda sõidavad võiksid endale salvestada merevalvekeskuse numbrid!!!
Tallinna nr on 619 1224
Kuressaare oma 440 1300

Kokku 2014 detsembri seisuga 152 juhtumit, kus oleme osalenud.

2014 aasta sündmused (14):

14) 11.09.2014 kõne Merevalvekeskuselt 21.15, et udus on kaotanud oma tee katamaraani tüüpi ca 6m alus ja viimati asus Paljassaare poolsaarest kirdes. Kuna abi palus keegi teine alus, siis anti viimane asukoht, kus abivajajaid nähti. Väidetavalt polnud abivajajal ka navigeerimisvehendeid/või need ei töödanud. Antud hetkel Viimsi ühingu kaatril oli maha keeratud prozektori valgustus, et seda hooldada, siis tuli see tagasi paigalada, tankida kaater ja asuda teele. Otsing paksus udus ei andnud tulemusi, kuid vasti udu kadus mandri suunas ja ilmselt alus leidis oma tee sadamasse ja otsing lõpetati kell 22.30.
Meeskond Raul Rink ja Rene Allik.

13) 22.08.2014 kõne 16:34 Merevalvekeksuselt, et Aegna saarest kirde suunas 44jalasel jahil murdus mast, pardal 10 inimest ja triivib Muuga lahes. Tuule kiirus 16m/s  W ja laine Tallinna madalal 2,5-3m. Antud hetkel olid meie vabatahtlikud lahkunud Rohuneeme sadamast ja tagasisõit juba võttis liikluses 30 min aega. Sadamasse esimesena jõunud 17.00 lasksid kiirema ja võimsama kaatri vette, et siis vajadusel oleks 10 tonnist alust võimalik pukseerida. Asukohale saadeti ka kopter, kuna side Merevalvekeskusega oli halb ja asukoht oli täpselt mitte arusaadav. Muuga lahte Kräsuli ja Aegna vahelt jõudes oli näha kopteri asukoht Muuga lahe lõunaosas ja 5 minutiga olime kohal. Abivaja alust asus just pukseerima Politsei ja Piirivalve alus MP 115 ja paluti, et jääskime juurde turvama, kuniks alus on pukseeritud Muuga sadamasse, kuna Leppneeme sadamasse sissesõiduks oli tuule ja laine suurus liiga riskantne. Kohe peale aluse turvalist kai äärde paigutust, suundusime tagasi Rohuneeme sadamasse. Kokku võttis kogu operatsioon merel aega 2h.
Meeskond Raul Rink, Urmas Kirotar ja Elinor Kimmel

12) 18.08.2014
11.50 Rohuneeme sadamasse tuli abi paluma meesterahvas, kelle sõber helistas, et nende mootorpaadil mootor ei tööta ja nad triivivad Aegna ja Kräsuli vaheliselt alalt avamerele. Tuule kiirus SSW vähemalt 15m/s, laine Tallinna lahel ca 2m. Kuna sadamas oli üks inimene ja teisi merepäästjaid polnud mõistlik oodata, väljuti 5 minuti pärast ja suunduti asukohta. Kohale jõuti 5 min päarst. Kräsuli ja Aegna vahelt läbisõites oli näha, et Aegna saare kaguosas on 4-5m mootorpaat kivide juures rannas ja 3 inimest vees, kes proovivad hoida paati kividesse paiskumast. Alusele lähedale ei saanud, kuid saadeti pukseerimisots vendriga. Abivajajad kinnitasid otsa ja alustati kivide juurst väljatõmbamist. Õnnelikult saadi kaater sügavasse vette ja alustati pukseerimsit. Kuna laine ja tuul oli liiga tugev Kräsuli ja Aegna saare vahelt läbi pukseerimiseks, otsustati abivajaja toimetada Kelvingi sadamasse. Sadamasse sissesõidul tehti külgpukseerimine ja abivajaja sai kai äärde toimetatud ning suunduti tagasi Rohuneeme sadamasse. Kokku läks 2h.
Kapten Elinor Kimmel, abistajaks abivajaja sõber, kes tuli Rohuneeme sadamasse abi paluma.

11) 14.08.2014 eelmisel õhtul varjusadamasse pukseeritud alus soovis pukseerimist Miiduranna sadamasse, kus saaks katamaraani välja tõsta ja viia remonti.
Meeskond Raul Rink ja Urmas Kirotar.

10) 13.08.2014
Murtud mastiga katamaraan. Tallina madalast idas. Ilmastikuolud väga halvad, 15m/s läänetuul. Sündmuskohal 2,5m lained.
Reageeriti kiiresti ja sõideti sündmuspaigale, alustati pukseerimist. Vahepeal ilmastikuolud halvenesid ja tuli äikesetorm. Abivajaja pukseeriti varjusadamasse Kräsuli saarele.

Meeskond Raul Rink, Üllar Orgla ja Urmas Kirotar.

9)Kuupäev
tuli kõne 1188 kaudu naisterahvalt, kes teatas, et ta mees ja laps läksid jetiga sõitma ja see jäi seisma Püünsi ehituspoe lähedalt, vaadates merele. Laps ujus päästevestiga kaldale kohe alguses aga meesterahvas üritas jetti lükata kaldasse (puudus päästevest), kuid tugeva maatuule tõttu see ei õnnestunud. Viimsi operaator võttis ühendust merevalvekeksusega, et äkki on nende patrullkaater lähemal, kuid nad alustasid sõitu Naissaarelt abivaja suunas ja abi oleks saabunud 20 min pärat. Viimsi otsustas välja sõita, kuid sadamasse saabumine esimesel kaptenil oleks võtnud 5 minutit, kui tuli kõne uuesti naisterahvalt, et mööduv suvaline kaater läks appi ja jetti pukseeritakse kaldale ja paistab, et abi ei ole enam vaja. Sündmusele reageerimine lõpetati. Hiljem tuli välja, et abistav kaatrijuht oli Viimsi ühingu liige, kes enamjaolt aidanud hooldada ja remontida kaatreid.

8) 08.08.2014
Sündmuskoht: Tallinna laht, ilmastikuolud: tuul 9m/s läänest, lainetus 0.5-1 m, nähtavus hea
Umbes 18.00 andis Tallinna Merevalvekskus telefoni teel teada Tallinna Madala lahel triivis olevast Soome mootorpaadist Yamarin mille mootor on seiskunud ja vajab abi. Sündmuskohale jõudes tuvastasime et mootor ei käivitu, kuna kütus on otsas. Abi vajava aluse pardal oli seitse inimest. Keegi neist arstiabi ei vajanud. Merevalvekeskuse korraldusel ja kapteni nõusolekul pukseerisime aluse Pirita Top-i sadamasse. Pukseerimiskiirus ca 6 sõlme, jõudsime Pirita sadama tanklasse u 19.10 . Meeskond:Raul Rink. Tegevuse kulu kattis abi vajaja.
7) Kõne MVK et kannatanud vajab abi, kuna arvatavasti kütus otsas ja triivib TAllinna lahel Miiduranna lähistel laevateel. Õnneks meil sadamas oli just olemas küte mille viisime abivajajale ja väljasõit toimus juba 5 minuti pärast. Abivaja M.Pajuri.

Meeskond Raul Rink ja Üllar Orgla

6)23.07-Abivajaja Crownline alusel palus abi, sest motorpaadil lakkas mootor töötamast, arvatavasti, kuna kütus sai otsa. Mootori seiskumine ja kütus otsas Tallinna Madala lähistel. Alus liialt suur, et pukseerida. viiakse kütust kuid kaatrit käima ei saa, sest filtrid umbes. Alust asub pukseerima varjusadamasse Naissaarele PPA kaater.
5) 20.07.2014
Sündmuskoht: Soome laht , ilmastikuolud: tuul 5m/s kirdest, lainetus minimaalne, nähtavus hea.
Umbes 11.50 andis Tallinna Merevalvekskus telefoni teel teada Tallinna Madala läheduses triivis olevast Soome mootorpaadist Aquador,  mille mootor on seiskunud ja vajab abi. Sündmuskohale jõudes tuvastasime mootoririkke (mootor ei käivitu). Abi vajava aluse pardal oli kolm soome kodanikku – kaks meeste- ning üks naisterahvas. Keegi neist arstiabi ei vajanud. Merevalvekeskuse korraldusel ja kapteni nõusolekul pukseerisime aluse Pirita Top-i sadamasse.
Pukseerimiskiirus ca 6 sõlme, jõudsime Pirita sadamasse u 14.50. Abivajava aluse kaptenile anti remonttöödega tegeleva ettevõtte kontaktid.
Meeskond:Raul Rink, Urmas Kirotar

4) 19.07.2014 Kaitseliidu dessandi turvamine. Aegna saarelt-Kräsulile ja sealt Viimsi poolsaare tippu ujumise turvamine ca 50 Kaitseliidu liikmele.

3)04.07.2014
Rohuneeme sadama Kaptenimajast märgati, et lohesurfar on takerdunud toodri külge. Kaater sõitis koheselt välja ja läks appi, sest ilmselt poleks abivaja ise hakkama saanud.
Abistati Rohuneeme sadama läänepoolset väljasõitu tähistavasse toodrisse takerdunud lohesurfajat lohe taglase vabastamisel toodrist. Kapten Raul Rink.

2)23/24.06.2014
00.53 Väljakutse Merevalvekeskuselt, et abi vajab Naissaarel põletushaavadega inimene. Rohuneeme sadamas viibis Jaanitulel sel hetkel enamik Viimsi vabatahtlikke (7 in), siis 2 olid valmis kohe välja sõitma.
Paluti oodata ka kiirabi meeskonda, kuna kannatanul võib abi vaja minna. Jäädi ootama sadamasse ja seati kaater sõiduvalmis.
01.16 helistasime MVK-le et kaugel kiirabi on, sest Naissaarele sõidame täiskiirusel 15-20 min ja äkki saab kannatanut siiski ilma kiirabita transportida kui tal pole tõsine seisukord. Lubati täpsustada, mis olukord on ja kaugel kiirabi on.
01.19 kõne MVK-lt, et ootaksime kiirabi ära, sest kannatanu seisukord on suurema tõenäosusega halb ja ilma kiirabita pole mõtet appi minna.
01.30 kiirabi saabus Rohuneeme sadamasse (3-liikmeline brigaad)
01.32 sõideti Rohuneeme sadamast välja. Ilmaolud: Tuul 1-2 m/s, Nähtavus hea.
01.47 Naissaare sadamasse jõudmine ja kiirabi maha panemine sadamahoone poolsesse külge.
02.00 kõne ühelt vabatahtlikult Naissaarelt kaatrist (Urmas Kirotar), et nad kohapeal panid kiirabi meeskonna ja ühe vabatahtliku (Üllar Orgla) võimalikult rannaliiva lähedale maha ja leidsid nüüd kaatrile sildumiskoha, kust kannatanu saab paremini kaatrisse tõsta, kahjuks tagumise kai juurde, kuna sadam oli aluseid täis. Mainiti ka rahva pahameelt ja, et alust ei saa kai äärde üksi jätta.
02.18 Väljasõit Naissaare sadamast
02.33 saabumine Rohuneeme sadamasse ja kannatanu mahatõstmine 6-kesi kiirabi autosse
02.38 Kiirabi lahkus Rohuneeme sadamast kannatanuga
Meeskond (Urmas Kirotar, Üllar Orgla, Triinu Kipper)

1) 10.06.2014
22.50 telefoni kõne abi vajajalt viimsi ühingu liikmele, mille alusel hakati reageerima. Abivajaja teatas, et ta kaatril seiskus mootor Tallinn Madala lähistel. Abi vajav alus oli 18m pikkune, 20 tonnise veeväljasurvega luksuskaater nelja 750 Hj peamasinaga.
Ilmaolud Soome lahel: nõrk NE tuul, udu.
23.20 jõudis esimene vabatahtlik Rohuneeme sadamasse ning valmistas ette pukseerimiseks vajamineva varustuse . Ca 00.00 saabusid teised 2 vabatahtlikku ja koos mindi Haabneeme Alexelasse kütust võtma, et võimalusesel siiski abi vajav alus tankida ja käivitada mootorid. Tangiti nii oma aluse kui ka abivajaja tarvis kütust kokku 270 l ja Rohuneeme sadamast sõideti välja ca 01.00 (Merevalvekeskusel täpne kõne aeg). Kohale jõuti ca 30 minutiga. Tangiti ja alustati mootorite kütusesüsteemide õhutamist. Peale 1 tunni möödumist õnnestus neljast mootorist kaks tööle saada ja abi vajanud alus sai ca 10 sõlmelise kiirusega jätkata teed Pirita sadama suunas.
Kütuse ootamatu lõppemise eeldatavaks põhjuseks oli kalibreerimata või valesti kalibreeritud kütusenäidikud, kuna peale 200 l kütuse tankimist näitas aluse pardaarvuti, et tankidesse oleks justkui lisandunud 600 l kütust. Merepääste alus lahkus abivajaja juurest kell 02.10
Vabatahtlikud merepäästjad jõudsid Rohuneemele tagasi 02.53, varustus pandi tagasi omale kohale ja kell 03.10 lahkusid vabatahtlikud Rohuneemest.
04.10 teatas abivajaja, et jõudis Pirita sadamasse.
Meeskond: Raul Rink, Taisto Kala ja Urmas Kirotar.

2013 aasta sündmused (15) (KOKKU 2013 dets. seisuga 138 juhtumit kus oleme osalenud):

15) 12.09.2013
15.00 väljakutse Aegna saarelt, et Ranniku gümnaasiumi õpilasel jalg põlvest nihestatud ja vajab kiirabi. 15.10 Toimetati tütarlaps koos õpetajaga  Aegna saarelt Rohuneeme sadamasse, kus ootas kiirabi. Vajas haiglas operatsiooni. Kogu sünmuse lõpp 15.40.
Kapten Elinor Kimmel

14)17.08.2013
23.39  väljakutse, et vaja teostada otsingutöid Suurupi poolsaare ja Suurupi II poi vahelisel alal.
Meeskond: Raul Rink ja Urmas Kirotar

13) 09.08.2013 MVK-se kõne 23.20, et Blue Siriuse õnnetus Aegna taga Sillikrunni madalikul.  Tuul 16m/s, laine kõrgus ca 2m. Sõitsime 8min pärast välja Rohuneeme sadamast. Madalikule sõitnud aluselt päästeti 7 inimest. 4 last võeti aluselt PPA alusega. MEEDIAS

Varumeeskond Rohuneeme sadamas: Elinor Kimmel ja Üllar Orgla
Meeskond kaatril: RAul Rink ja Urmas Kirotar

12) 07.08.2013
MVK-se kõne, et Tallinnalahel Pirita ja Miiduranna vahel kütuse lõppemise tõttu kaater triivis. Sõitsime kohe välja, aga jõudes Tallinna lahele, väljakutse katsekstati, kuna saadi ise hakkama.
Reageeris meeskond: Raul Rink ja Elinor Kimmel

11) 31.07.2013
Paraplaaniotsingud Tallinna lahel 2h, lõpetati tulemusteta.
meeskond: Raul Rink, Urmas Kirotar ja Tiit Liivak

10)21.07.2013
Soome purjealusel mootoririke. JRCC  kõne, et said juba abi 14:36. 15:31 uuesti kõne, et siiski abi vaja sadamasse pukseerimisel, et jaht veel sõidab Pirita sadama poole. Aluse kapteniga lepiti kokku, et ca 30 min enne Piritale jõudmist annab märku kas soovib abi. 15:50 kõne, et soovib abi 30 min pärast. Väljasõit 16:19 FBI007 7,5m kaatriga. Alus pukseeriti Pirita sadamasse ja vormistati mereabi dokumendid, ning suunduti tagasi Rohuneeme sadamasse.Kulud kattis jahi omanik.
Meeskond: Urmas Kirotar ja Üllar Orgla

9)12.07.2013
Purjealusel mootoririke. JRCC-lt kõne, et Aegna saarest kirdes jahil mootoririke ja purjedega Leppneeme sadama poole teel. Viimsi ühingu kõik alused oli Vanasadamas. Sõideti Rohuneeme poole, et võtta pukseerimisotsad ja suheldi aluse kapteniga, kes 15 min möödudes otsustas, et saab hakkama sadamasse sisse sõitmisel. Väljasõit katkestati Rohuneeme sadamast väljasõidul.

Reageeris meeskond: Raul Rink ja Elinor Kimmel

8) 08.07.2013
Soome lipu all 6,5m 2t kaater Tallinna lahel mootoririkkega ja triivis läänetuulega. Esialgu sõideti välja FBI007 7,5m kaatriga, kuid selgus, et kaater kõrge ja raske, ning suure triiviga otsustati vahetada kaater Cobra 11 vastu. Pukseeriti kaater Pirita sadamasse. Kokku operastioon võttis 3h. Kulud kattis aluse omanik.
Meeskond: Urmas Kirotar ja Üllar Orgla

7)07.07.2013
Samal ajal kui eelmist päästeoperatsiooni tehti, tuli väljakutse MVK-lt, et Miiduranna lähistel mootoririkkega kaater. Pidime eelmise operatsiooni käigus sõitma Aegna saarele, kuhu siis tuli meie teine kaater koos kapteniga, et võtta peale lisameeskond, et minna Miiduranda appi. Kahjuks oli eelnev operastioon nii pikk, et Miiduranna  juurde jõudsime liialt hilja ja kaater oli juba Miiduranna sadama muuli otsa triivinud.
Meeskond: Raul Rink ja Taisto Kala

6) 07.07.2013
Naissaarest loodes, Uusmadala läheduses Soome purjekal murdunud mast koos purjestusega vasaku parda, vantide purunemise tõttu. Kuna mereolude tõttu polnud võimalik kohapeal masti ja purjestust veest kätte saada pukseeriti purjekas mast vees Aegna sadamasse, kus mast ja purjestus tõsteti pardale ning peale seda pukseeriti alus omaniku soovil Pirita sadamasse edasiseks remondiks. Pukseerimise ja edasi tagasi sõidu peale kulus 8h. Kulud peaks katma aluse omanik, kuid endist arve aasta aega tasumata.
Meeskond: Raul Rink, Urmas Kirotar, Üllar Orgla ja Tiit Liivak

5) 11.06.2013
Rohuneeme sadamasse tuli kannatanu tuttav, et mootorpaat Aegna saarel ei saa mootorit käima ja oleks vaja ohtlikust sadamast ära saada, kuna sadamasse tulevad suured laeva lained. Alus pukseeriti Rohuneeme sadamasse ja viidi aluse kaptenid oma auto ja treileri juurde Viimsi keskuses, et nad saaksid kaatri veest välja tõmmata.
Kapten Raul Rink

4) 09.06.2013
Kell 21:48 tuli kõne kannatanult, kelle 7m RIB kaater jäi mootoririkke tõttu teel Lennusadamast Keri saarele seisma Tallinna 3-nda vabavee poi lähistel. Kannatanu triivis 10-ne minutiga keset Tallinnast väljuvat laevateed, ning oli reaalne oht olla takistuseks suurtele laevadele. 5 min pärast sõitsid Rohuneeme sadamast välja 3-me liikmeline meeskond päästekaatriga. Ilmastikuolud oli head, tuul oli läänest minimaalne. Abistatava aluse juurde jõuti 10 minutiga, ning alustati aluse pukseerimist Rohuneeme sadamasse. Pukseerimisele kulus 37 min. Rohuneeme sadamas selgus, et aluse kütuses oli vett, mis ummistas filtrid.
Meeskond: Raul Rink, Urmas Kirotar ja Tiit Liivak

3)28.05.2013
Möödasõidul Krasuli saare lähistel oli Suure Salme läbisõidu lähistel 8m kinnise kajutiga kaater madalas kinni. Inimesed andsid kätega vehkides märku, et neil on abi vaja, kuna olid kaatriga liivas kinni. Alusele ulatati pukseerimisköis ja tõmmati madalikult välja ja alus sai teed jätkata.
Kapten Raul Rink.

2) 28.05.2013
18.30 tuli kõne Aegna saare kohalikult, et abi vajavad 2 alajahtunud surfarit, kel oli Aegna ja Kräsuli saare vahel toimunud lohedega kokkupõrge ja kõige lähem oli ujuda Aegna saarele. Üks surfaritest ei suutnud lõpus krambi tõttu ujuda ja teine läks vette tagasi ja tõi ta kaldale. Surfarid toodi Aegna saarelt ära ja suunduti Kräsuli saarele, kus leiti ka lohevarustus üles ja suunduti Rohunemee sadamasse. Sadamast viidi kannatandu autoga Rohuneeme tippu nende oma autode juurde. Järgmisel päeval leiti ka surfilauad Aegnalt üles.
Kapten Raul Rink, lisaks reageeris Elinor Kimmel

1) 11.05.2013
21:30 kõne Merevalvekeskuselt, et kaater jäi keset Soome lahte seisma. Reageeriti sündmusele ja kui 3 päästjat sadamas valmis olid välja sõitma, katkestati väljakutse, sest Soomest tulnud kaatril saadi mootor käima ja sai teekonda Tallinnasse jätkata. Olime sadamas valmis välja sõitma veel 2h, kuniks kaater sadamasse sai.
Meeskond: Raul Rink, Üllar Orgla ja Elinor Kimmel

2012 aasta sündmused (18), aastalõpu seisuga üldse kokku 123 juhtumit.

18-9.10.2012
7.00 hommikul alustatakse ettevalmistustega ja kell 8.00 sõidetakse kahe merepäästealusega, pinnalpäästja ja tuukritega välja, et tõsta merepõhjast üles Rigas purjealus. Operatsioon lõpeb edukalt 17.00 paiku, kus alus pukseeritakse Pirita sadamasse.
Meeskond: Raul rink, Jako Vernik ja Elinor Kimmel

17-8.10.2012
Kõne omanikult, et purjealus Rigas eelmisel õhtul uppunud Viimsi poolsaarest lääne pool, Pandju saare ja Püünsi lähistel. Patrulli käigus leiti alus, kuna mast ulatus merest välja. Märgistati koordinaadid ja uuriti ümbrust. Alustati ettevalmistusi aluse tõstmiseks järgmisel päeval.
Meeskond: Raul Rink ja Elinor Kimmel

16-15.09.2012 copy aruandest: tuul ca 15m/s läänekaarest.
kell 15.39 saime Merevalvekeskuselt info et Aegna saarest NW on 7m kaater triivis kütuse lõppemise tõttu. Kell 15.40 võtsime JRCC saadud telefonil hädas oleva alusega ühendust ning saime nendelt järgmise informatsiooni: aluse koordinaadid hetkel N59o35`622“ E24o43`777“, ankur ei pea-alus tugevas triivis, laine kõrgus üle 1m,oleks vaja väga kiiresti abi kuna on reaalne karile paiskumise oht. Kell 15.46 telefoniside JRCC ga – hädasolevalt aluselt saadud informatsiooni põhjal teeme ettepaneku saata sündmuskohale kopter kuna oli olemas reaalne inimeste vette paiskumise oht ning antud piirkonnas on veesõidukiga turvaline navigeerimine ja inimeste pinnaltpääste võimatu paljude ja suhteliselt suurel alal veepinnani ulatuvate karide tõttu. 15.45-15.55 päästealuse tankimine ja pukseerimisvarustuse viimine alusele.Kell 15.55 saabub Rohuneeme sadamasse vabatahtlik pinnaltpäästja. Kell 16.00 väljasõit sündmuskohale. Kell 16.12 saabume sündmuskohale.Sündmuskohal on juba kopter ning PPA alus Merelõvi. Kell 16.15 telefoniside hädasoleva alusega – saadud informatsioon: alus on karil kinni kuid lekki pole ning alusel on kuivades ülokondades sukeldujad kes saavad vajadusel vette minna ning pukseerimisotsa hädasolevale alusele toimetada. Otsustame pukseerimisotsa koos ujuvusabinõuga hädasoleva aluseni ujutada. Tugeva tuule ja laine tõttu õnnestub see siiski alles teisel katsel ja appi tuleb ka hädasolevalt aluselt teine sukelduja. Umbes kell 16.45 saab pukseerimisots hädasoleva aluse külge  kinnitatud ning alustame pukseerimist. Peale seda kui pukseeritav alus on väljunud navigeerimiseks ohtlikust alast teeme 69 kanalil ettepaneku kontrollida kas pukseeritaval alusel ei ole vältimatut abi või  evakueerimist vajavaid isikuid, kuna pukseeritava alusega telefonitsi kontakti saada enam ei õnnestu. Vajaliku informatsiooni saamiseks läheneb pardati puksereritavale PPA alus Merelõvi kes saab sealt info, et sellist abi vajavaid isikuid pardal ei ole. Seejärel lahkub sündmuspaigalt kopter. PPA alus Merelõvi turvab pukseerimisoperatsiooni kuni Rohuneeme Väikesadamani, mis lõpeb 17.20. Alusel 7 inimest.
Meeskond Raul Rink, Urmas Kirotar ja Tiit Liivak

15-08.09.2012
Kell 19.30 kõne Aegna saare püsielanikult: liinilaev Juku ei teinud ilmastikuoludest sõltuvalt (SW tuul kuni 20 m/s) õhtust reisi mille tagajärjel on saarel 42 liinilaevaga hommikul saabunud inimest kellele pole antud hetkel võimalik pakkuda ei majutust ega toitlustust: kas oleks võimalik need inimesed mandrile toimetada. Kell 19.50 saabub Rohuneeme teine Vabatahtliku ühingu liige kellega koos õnnestub läbi raskuste kaater vette lasta. 19.55 anname Aegnale teada et oleme valmis inimesed saarelt ära tooma. 20.00 algab inimeste vedu Aegnalt Rohuneeme. 21.00 on kõik 42 inimest Rohuneeme toimetatud. Tegemist oli vanurite grupiga,osadel kel tervise tõttu vaja kindlasti koju saada, et võtta ravimeid.
Meeskond: Raul Rink ja Taisto Kala

14-31.08.2012
20.45 märkavad vabatahtlikud Rohuneeme sadamast, et purjealus suundub Tallinna lahe laevateelt kuumalist trajektoori pidi Viimsi poolsaare tipu poole üle madaliku. Kräsuli saare ja Rohuneeme poolsaare vahel 1,2 m süvisega folkboat purjenumbriga … madalikul kinni. Binoklist näha, et üritatakse alust vabastada veest.Kuna hakkab pimedaks minema, teatame merevalvekeskust, ootame pinnaltpäästjat, ja sõidame välja 21.30. Sündmuskohal koordinaatidega E59o34`226“ ,N24o47`343“ kell 21.45. Aluse pardal on neli inimest sh. üks laps. Meie ettepanekul teavitab jahi omanik JRCCd olukorrast, peale seda alustame aluse lahtitõmbamist. Tuleb lahti teisel katsel kui pinnaltpäästja läheb vette ja tõmbab jahi mastist suuremasse kreeni. 22.20 lõpetame pukseerimise Rohuneeme sadama põhjapoolsel liitsihil. Kuna jahil lekki pole ja taglas on korras soovib omanik seilata Noblessneri sadamasse. Kell 22.30 tagasi Rohuneemel. Kell 22.50 tegevused lõpetatud.
Meeskond: Raul Rink, Elinor Kimmel ja Jako Vernik

13-28.08.2012
21.00 Aegna saare Keskkonnameti majast tuli kõne, et Läti kodankust 16 aastane tütarlaps vajab kiiresti transporti mandrile, kuna kukkus paar päeva tagasi ja jalg on eriti paiste läinud ja vajab kiirabi. Kuniks Rohuneeme sadamasse jõudis hooldaja vastu, kes pidi ta kiirabisse viima, valmistasime kaatrit ette ja tõime kannatanu koos saatjaga Aegna saarelt Rohuneeme sadamasse, kust kannatanu viidi haiglasse.
Meeskond: Raul Rink ja Elinor Kimmel

12-28.08.2012 keskpäev
Merevalvekeskus andis teada, et Vanasadama kapten palub abi Soome alusele 9m pikk, kellel mootoririke kruiisikai juures. Mingi appi Vanasadamast 9m RIB kaatriga (10 min pärast) ja pukseeriti alus Vanasadamasse. Kulud kattis vara omanik.
Abi organiseeritud meie poolt.

11-22.08.2012
19:23 tuli kõne, et Aegna taga sõitis 7,5m alumiiniumist ANYTEC tüüpi kaater kivile otsa ja mootori jalg purunes. Kaater pani end ankrusse, kuid suure murdlaine ja tuule tõttu ankrunöör purunes ja kaater triivis madalikule kivide vahele. Alusel oli 1 meesterahvas, 1 naisterahvas ja ca 10 aastane laps.19:48 Viimsi ühing sõitis välja veesoleva 11m kaatriga Cobra 11 (edaspidi Viimsi1), sest abivajaja ütles, et vajab abi pukseerimisel, kuid kohapeal selgus 20:12, et abivajav alus on Sillikrunni madaliku peal ja nii pika alusega ei saa lähedale. Viimsi1 suundus tagasi Rohuneeme sadamasse ja lasti vette 7,5m FBI 007 Kaater (edaspidi Viimsi 2), lisaks lasti vette ka väiksem alus (Viimsi 3), et juhul kui lähedale ei pääse, saab sellega alusele otsad viia ja suunduti tagasi appi. Viimsi 2 ja Viimsi 3 väljusid Rohuneeme sadamast 20:49. Kohapeal viidi Viimsi 3 kaatriga kell 21:16 otsad ligi ja tehti ettevalmistusi väljatõmbamiseks. 21:34 ots küljes ja 21:40 alustati pukseerimist. Kohale jõuti Rohuneeme sadamasse Viimsi 2, Viimsi 3 ja avarist kell 22:21. Kulud kattis vara omanik.
Meeskond: Raul Rink, Urmas Kirotar, Jako Vernik

10-19.08.2012
Merevalvekeskuse kõne, et väiksem katamaraan vett täis ja uppumisohus. (Abi palus soome aluselt mööduja). Sõideti välja 10minuti pärast antud kordinaatidel ja pukseeriti 5-6m katamaraan, mis oli vett täis ja tuule puudumise tõttu oli triivis kruiisisdaama lähitsel laevateel. Alus pukseeriti Noblessneri Sadamasse. Kulud kattis vara omanik.
Meeskond: Raul Rink ja Urmas Kirotar

9-05.08.2012 kell 00:33
kõne Merevalvekeskuselt, et alus triivis Pirita ranna lähistel, kütus otsas. Ei tea aluse suurust ega raskust, täpset asukohta, lubasid täpsustada ja anda siis ka aluse kapteni tel numbri. Viimsi vabatahtlikud Rohuneeme sadamas olemas ja valmis välja sõitma, kuid kui aluse raskust ei tea, ei saa välja sõita, sest kui vaja pukseerida, siis peaks võimsama kaatri vette laskma. 00:36 Merevalvekeskus täpsustas, et alus 7,45 m pikk Mare kaater ja edastati kapteni telefoni nr. Helistasime aluse kaptenile, kes ütles, et nad Pirita ja Miiduranna muuli vahelisel alal, kaater ahtriga ankrus ja täiesti kalda juures- vett täis, kuna laine pritsib sisse. (tuul ca 10m/s läänekaarest). Küsisime, kas alust on võimalik pukseerida kui vett täis, sest vb pole võimalik tankida, kui vett täis. Palusime keerata alus vööriga mere poole. Lubas täpsustada ja tagasi helistada. Samal ajal komplekteeriti vastavat varustust ja tangiti alust Rohuneeme sadamas, et paremini abi anda ja jäädi ootama lubatud kõnet. 01:02 helistas Viimsi ühing uuesti, et uurida mis saab, öeldi, et kõik korras. Tundus, et kaldalt toodi kütust ja saadi veest tühjaks, kuid ei täpsustatud. Anti merevalvekeskusele teada, et abi polnud vaja ja häire katkestati.
Meeskond: Raul Rink ja Elinor Kimmel

8-03.08.2012
Merevalvekeskuse kõne,et soome alusel Pirita sadama lähistel kütus otsas. Abi vajav alus Searay,  reg nr A- 10767, pardal 2 inimest, on kütuse lõppemise tõttu triivis Miiduranna lähistel Kuuli Muna lähistel. Rohuneemest polnud otstarbekas sõita, saadeti Viimsi vabatahtlikud Bella 621 kaatriga kütust viima Pirita sadamast. Alusel peale tankimist siiski mootor ei käivitunud, seega pukseeriti alus Pirita sadama Alexela tankla juurde. Kulud kattis vara omanik.
Abi organiseeriti meie poolt.

7-29.07.2012
Merevalvekeskus teatas, et Suurupi poolsaare juures triivis Soome alus. Suhtlesime soome aluse kapteniga ja palus tuua 40L diiselkütust. Asusime Rohuneeme sadamas, kuid kohapeal polnud diiselkütust, mida pidi tooma Viimsi keskusest ca (25min). Siis sõideti välja kell 21.40, alus leiti 22:25 ja Rohuneeme sadamasse jõuti 23.30. Soome alus suundus Vanasadamasse. Kulud kattis vara omanik.
Meeskond: Raul Rink ja Urmas Kirotar

6-27.07.2012
Kõne abivajajatelt, et Aegna saare sadamast umbes miil lõuna poole sukeldujate 7m RIB alus ei käivitu. Merepäästjad viibisid samal hetkel Naissaarel kahe alusega. Lepiti kokku, et tagasi tulles pukseeritakse alus Rohuneeme sadamasse. Kohale jõudes otsad kinnitati ja alustati pukseerimist ja juhuse tahtel pukseeritava mootor suudeti käivitada. Pukseerimine katkestati ja abivajav alus sai oma teed jätkata.
Meeskond: Urmas Kirotar ja Elinor Kimmel

5-22.07.2012
4,5m RIB kaater triivis kütuse lõppemise tõttu, Pandju poolsaarest lõuna pool, Viimsi vabaõhumuuseumi juurest  1,5NM kaldast ja triivisid kalda poole, alusel 4 inimest. Alusele viidi kütust, et saaks sõitu Pirita sadamasse jätkata. Tegevuse kulud katab vara omanik.
Meeskond: Raul Rink

4-18.07.2012
8m pikkune Soome alus mootoririkke tõttu triivis Miiduranna sadama lähistel, tuul 9m W (läänest) ja triivivad kalda poole. Alus koos kahe inimesega pukseeriti Pirita sadamasse remonti. Tegevuse kulu kattis vara omanik.
Meeskond: Raul Rink ja Urmas Kirotar

3-02.06.2012
Rohuneeme sadamst märgati õhtupimedudes ulpivat inimest, tuule kiirus 15m/s. Surfar, kes oli vette läinud oma varustust otsima, ei suutnud enam kaldale ujuda, päästevest samuti puudus. Läheneti kaatriga ja toodi kaldale, samuti otsiti üles varustus, mis oli 1NM eemal Aegna saare juures. Varustuse päästmise kulu kattis vara omanik.
Meeskond: Urmas Kirotar ja Tiit Liivak

2-26.05.2012
4,5m alusel Aegna saare sadamas mootor ei käivitu. Alus pukseeriti 5 inimesega Rohuneeme sadamasse ja remonditi starter.  Tegevuse kulu kattis vara omanik.
Meeskond: Raul Rink ja Urmas Kirotar

1-28.04.2012
8m alusel mootoririke, Tallinna lahel Rohuneeme sadamast läänepoolse faarvaatri väljasõidul aluse mootor seiskus. Alus pukseeriti Rohuneeme sadamasse.
Kapten: Raul Rink

2011 osad merepääste sündmused kajastamata, sest ei pidanud nende üle arvet.
2011 merepäästesündmuseid 15, aastalõpu seisuga kokku 105 merepääste juhtumit.

17.10.2011
Kräsuli saarelt toome mandrile purunenud surfivarustuse. Tegevuse kulu katab vara omanik.
Kapten Raul Rink.

27.09.2011
Rohuneeme sadama lähistelt toome kaldale väsinud surfari, kes toimetatakse koos varustusega Püünsisse oma sõiduki juurde.

25.09.2011
Paljassaare tipus, 25.09.11 öösel kaldakividele sõitnud jahi Emily päästeoperatsiooni koordineerimine. Jaht toestati tõstekottidega. Ümbritsevatest kividest möödapääsemiseks tõmmati alus kreeni ning veeti vabasse vette. Lekke leevendamiseks jäid tõstekotid aluse alla kuni aluse väljatõstmiseni. Emily pukseeriti kahe paadiga Noblessneri sadamasse. Operatsiooni kestus u 7h.  Osalesid erinevad vabatahtlikud.
Meeskond: Raul Rink, Jako Vernik, Elinor Kimmel, Villu Tamtik, Toomas Ojasu

24.09.2011
Merevalvekeskuselt saadud väljakutse alusel läheme appi Aegna põhjarannast ca 3 Nm kaugusel triivivale Soome lipu all sõitvale mootorjahile Sirius. Alusel ei toimi roolisüsteem ning ta on seetõttu juhitamatu. Raskete ilmaoulude ja suure masside vahe tõttu ei õnnestu aga soomlaste aluse pukseerimine. Teeme merevalvekeskusele ettepaneku kutsuda pukseerimiseks välja loots. Kuni lootsikaatri saabumiseni turvame kohapeal olukorda koos piirivalve patrullkaatriga. Tegevuse kestus ca 1.h.
Meeskond:Raul Rink ja Toomas Ojasu

21.09.2011
Rohuneeme sadama lähistelt tuuakse kaldale väsinud surfar koos varustusega, kes ei suuda omal jõul kaldale jõuda.
Meeskond: Toomas Ojasu

19.09.2011 Rohuneeme ja Aegna vahel võetakse pardale ja tuuakse sadamasse purunenud varustusega surfar (laual kiilu alt ära sõitnud).
Meeskond Raul Rink ja Toomas Ojasu

30.07.2011
TVK kaatriga pukseeriti Rohuneeme sadamasse läheduses treenigsõite teinud ja ümber paiskunud veemoto võistluspaat.
Piloot pääses õnnetusest vigastusteta.
Meeskond: Taisto Kala

30.07.2011
Naissaarelt tuuakse kolme rib kaatriga mandrile 50 inimest kes ei pääse saarelt tagasi, kuna halbade mereolude tõttu ei sõida liinilaev Monica.
Meeskond: Raul Rink, Urmas Kirotar ja Toomas Ojasu

19.07.2011
Lootsisadamast pukseeriti Rohuneeme sadama slipile purunenud veojalaga rendikaater, mille oli sinna 15 juuli hilisõhtul pukseerinud piirivalve patrullkaater.
Abi saanud alus VLD-639
Meeskond: Raul Rink ja Toomas Ojasu

18.07.2011
Kütuse lõppemise tagajärjel jaht triivis Miiduranna reidikai lähedal. Purunenud tagalasega jahi  pardale toimetati kütus millest piisas Pirita sadama tanklani jõudmiseks. Kütuse pardale toimetamiseks kasutati BellMarine kaatrit Yamarin – Suur tänu BellMarinele.
Abi saanud alus – jaht Hanse
Meeskond: Toomas Ojasu

10.07.2011
Rohuneeme sadamas võeti veest välja udus navigeerides kividele sõitnud lekkiv kaater. Kaatri ülevaatusel tuvastati selle vööriosas
5×30 cm suurune auk.
Meeskond: Toomas Ojasu

08.07.2011
Pukseerime Aegna lähedalt Rohuneeme sadamasse kütuse lõppemise tõttu triiviva kaatri.
Abi saanud aluse kapten: Ruve
Meeskond: Toomas Ojasu

04.06.2011
Muuga lahes Leppneeme sadamast 3 Nm NW kaater triivis kütusesüsteemi rikke tõttu. Kaater pukseeriti Kelvingi sadamasse.
Abi saanud alus: Juuli, kapten Karmo.
Meeskond: Raul Rink ja Toomas Ojasu

21.05.2011
Katariina kai lähedal veojala rikke tõttu triiviva kaatri pardalt toimetati reisijad Vanasadama jahisadamasse, misjärel pukseeriti liikumisvõimetu kaater Pirita sadamasse. Abi saanud alus: Cobra Challenger. Sündmuse raport.
Meeskond: Raul Rink

13.05.2011
Naissaare lõunatipu juures triiviva mootoririkkega kaatri pardalt võeti maha reisijad ja toimetati Naissaare sadamasse. Seejärel  pukseeriti triiviv kaater Naissaare lõunasadamasse, kus tuvastati tehnilise rikke põhjus.
Abi saanud alus: Parker 900.  Sündmuse raport
MEEDIAS
Meeskond: Raul Rink ja Toomas Ojasu.

2010 Sündmused:
13.09.2010
Korraldasime valesti kinnitatud ning seeläbi AS Eesti Lootsi sadamast triivima pääsenud kaatri päästetööd. Kaater oli Rohuneeme randa triivinud ning kividel  suure leki saanud. Pooleldi uppunud kaatri alla kinnitati tõstetropid ning kaater tõsteti kraanaga treilerile.
Meeskond:Raul Rink ja Toomas Ojasu

17.08.2010
Turvame eesti lohesurfarite rekordüritust. Tallinn-Helsinki-Tallinn maratoni.
info ja pildid siit: //www.epl.ee/artikkel/581963
Meeskond Toomas Ojasu

22.07.2010
Pukseerime Kräsuli saare lähedal elektrisüsteemi rikke tõttu madalasse triivinud kaatri Rohuneeme sadamasse.
Abi saanud alus: Mare750
Meeskond: Raul Rink ja Toomas Ojasu

07.07.2010
Mootoririkke tõttu triivis kaater 2 Nm Miiduranna sadamast läänes, kaatri poordis PV patrullkaater, kes
kontrollib dokumente ja varustust kuid keeldub pukseerimisest. Pukseerime aluse Pirita sadamasse.
Meeskond: Elinor Kimmel ja Taisto Kala

24.06.2010
Miiduranna sadamast pukseerime Pirita sadama slipile eelmisel öösel Pandju saare juures kivisse sõitnud ja tugeva leki saanud 27 jalase kaatri”Cowabunga”.
Meedias: Raul Rink ja Toomas Ojasu

20.06.2010
Tugeva S tuulega toome kaldale Kräsuli saare juures kividele triivinud surfari koos varustusega.
Meeskond: Raul Rink ja Toomas Ojasu

16.06.2010
Naissaare sadamast 2NM E mootoririkke tõttu triivis 9 meetrine Rib kaater reisijatega pardal – kuna ilm on ilus pukseeritakse kaater koos reisijatega Naissaare sadamasse.
Meeskond: Raul Rink

22.05.2010
Keri saarest 1,5 Nm SW ei suuda lohesurfaja omal jõul randa jõuda – surfar koos varustusega tuuakse saarele. Abi saanud isik: lohesurfar koos varustusega
Meeskond: Raul Rink

06.09.2009
Valesti kinnitatud ankru tõttu kaater triivis Aegna madala lähistel. Kaatris pole kedagi. 0,5 Nm triivivast kaatrist
S võetakse pardale 4 sukeldujat, kes toimetatkse koos varustusega oma kaatri pardale.
Abi saanud alus, Grand 450, sukeldumisklubi Oxygen
Meeskond: Raul Rink ja Toomas Ojasu

26.07.2009
Mootoririkkega kaater koos 3 inimesega pardal pukseeritakse Aegna saare lähistelt Rohuneeme sadamasse.
Abi saanud alus, Skipp 5, kapten Heino
Meeskond: Toomas Ojasu

22.07.2009
Tallinna VTS tsooni 1 vaba vesi märgi juures kaater mootoririkke tõttu triivis. Kaater koos inimestega pardal
pukseeritakse Pirita sadamasse. Abi saanud alus: Orkaan
Meeskond: Raul Rink

02.07.2009
Aegna kai äärest ei saa tugeva SE tuule tõttu lahkuda jaht kuna selle mootor ei käivitu. Jahi elektrisüsteemis
tuvastatud lühis mis kõrvaldati kohapeal meie jõududega.
Abi saanud alus: Bavaria 42
Meeskond: Raul Rink

01.07.2009
Katariina kai juures Paljassaarel on teaduritel ära triivinud ülikallis laine kõrguse mõõtmise aparatuur. Seade leitakse triivimas Paljassaare sadama sissesõidul ja paigaldatakse ettenähtud kohale tagasi. TTÜ Hüdroloogia instituut
Meeskond: Raul Rink

26.06.2009
Pandju saarest läänes on kütuse lõppemise tõttu kaatrer triivis. Kaater pukseeritakse Rohuneeme sadamasse. Abi saanud alus:Bayliner 169, kapten Enn
Meeskond: Raul Rink ja Toomas Ojasu

29.05.2009
Prangli saarel rangluu murruga meesterahvas. Kannatanu toimetati Kelnase sadamast Rohuneeme sadamasse ja sealt autoga traumapunkti. abi saanud isik: ?…teadmata
Meeskond: Raul Rink ja Toomas Ojasu.

28.05.2009
Ca 1 Nm Pärnu sadama sissesõidust edelas kaatri mootor ei käivitu. Kaater pukseeriti Pärnu jahtsadamasse, kus see vintsiti treilerile.
Meeskond: Raul Rink

09.04.2009
Ebasoodsate ilmastikuolude tõttu ei suuda omal jõul kaldale jõuda lohesurfaja. Surfar toodi merelt ära Watersport kaatriga, kuna treileril kohale toodud Päästeameti kaatrit ei õnnestunud käivitada. Alajahtunud isikule anti vajalikku esmaabi.
Meeskond: Toomas Ojasu

10.09.2008
43 jalane jaht on madalikule sõitnud Naissaare sadamast väljasõidul. Jahilt võeti Watersport kaatri pardale 10 reisijat, kes toimetati Pirita sadamasse. Hiljem osaleti ka jahi lahtitõmbamisel madalikult koos Eesti Lootsi alusega Ahto.
Meeskond: Raul Rink ja Toomas Ojasu.

30.08.2008
Kaatri mootor oli rikke tõttu seiskunud Vahemadala majaka juures – kaater pukseeriti remondiks Pirita jahtsadamasse. Abi saanud alus – Parker 900
Meeskond. Raul Rink

03.08.2008
Halbade ilmastikuolude tõttu jäi liinilaev Monica Naissaare sadamasse sissesõidul liivamadalikule kinni. 56 reisijat toimetati RIB kaatritega saarele.
Meeskoond: Raul Rink ja Toomas OJasu

02.08.2008
Muuga lahel, Prangli saarest 5 Nm lõunas, Soome lipu all sõitva 32 jalase Bavaria 32 Sport kaatri kütus otsas. Tugeva idatuule tõttu oli kaater triivis. Viidi 60 l kütust. Soomlastest koosnev meeskond ilmselgelt joobes. Kaater toimetatud kapteni palvel Pirita sadamasse.
Meeskond: Raul Rink ja Toomas OJasu

01.08.2008
Tugeva kirdetuule tõttu ei pääsenud mootorjaht Nina inimeste pealevõtmiseks Naissaare sadamasse. 60 inimest toimetati RIB kaatritega Nina pardale.
Meeskond: Toomas Ojasu

14.07.2008
Aegna saarest edelas umbes 0,5 Nm liivamadalikul kinni Rib kaater Boomeranger. Hädasolija ahtrisse kinnitatud pukseerimisköie abil pukseeriti alust ujuvuse saavutamiseni.
Meeskond: Toomas OJasu

26.06.2008
Aluse rippmootori roolisüsteem oli purunenud Aegna ja Kräsuli vahelisel läbisõidul. Alus pukseeriti Pirita sadamasse.
Meeskond: Raul Rink

30.09.2007
Aksi saarel juba mitmendat päeva tormivangis kaheksa linnuvaatlejat. Toidu ja joogivarud lõppenud. Tuul puhanguti 26 m/s. Laine Muuga lahes 4m. Nähtavus kuni 20m. Inimesed toimetati Rohuneeme sadamasse.
Meeskond: Raul Rink ja Taisto Kala

01.07.2007
Suurupi majaka lähistel 7m kaatril mootor seiskunud. Alusel viis inimest kellest kaks olid merehaiged.  Tuul 15 m/s, laine üle 2m. Kaater ohtlikus külgtriivis ja kreenis kuna puudus tormiankur. Alus pukseeriti Bekkeri sadamasse tormivarju.
Meeskond: Raul Rink Ja Toomas Ojasu